Pinguinii în Cernei-Mehedinti

Printr-o minune pinguineasca am reusit sa ne strangem aproape toti nu doar de revelion ci si in cele patru zile de munte, sa strabatem cararile insorite si prietenoase ale muntilor Cernei-Mehedinti intr-un inceput de ianuarie cand doar zapada ne-ar fi putut incurca planurile, dar n-a facut-o! Ne-am dorit prea mult aceasta iesire la munte in formatie extinsa, ne-am dorit prea mult aceasta revedere prelungita dupa un an in care cinci dintre noi am fost departe de tara, de munti, de prieteni – de cei care la randul lor ne-au dus dorul.

Mike:

„… cand mergeam noi tihniti prin Crovurile Mehedintilor si m-am pus pe numarat, cifra 7 mi-a dat mult de gandit. Ultimele 7 revelioane le-am petrecut, in diverse locatii, mai mult sau mai putin impreuna. Initial mi s-a parut mult. Apoi mi-am dat seama ca fara acesti ani in spate, pe 26 decembrie, la Cristi, discutiile nu s-ar fi legat atat de firesc, de parca marti le suspendasem in Piranha. Si totusi, pentru luni bune, cinci dintre noi fusesem, fizic vorbind, departe. Cu sufletul am fost insa mereu acasa, in mediul nostru ne-am simtit si de Revelion cand ne-am afumat langa gratar, am invartit in tuciul de mamaliga, ori am aruncat “verisoarele” in ciorba de legume la cazan, dar mai ales cand am ajuns sa tropaim cu totii, cateva zile, in frumosii Cernei-Mehedinti, munti atat de dragi unora dintre noi. Stiam ca vom avea parte de o vreme de toamna tarzie, dar pe noi acest lucru nu ne supara, caci locurile le-am gasit frumoase in orice anotimp.”

Claudia:

„După revelion gașca noastră pinguinească a părăsit cu alai Oltenia profundă pentru Valea Cernei și minunații munții ce-i stau de-a dreapta – Munții Cernei și de-a stânga – Munții Mehedinți, în sensul curgerii sale dinspre izvoare spre Dunăre. Cum trasee sunt cu duiumul, iar mulți dintre noi încă nu le-au parcurs ori nu se dau în lături de a le mai parcurge o dată, am țesut amintiri pe potecile primăvăratice ale lui ianuarie timp de patru zile, una mai frumoasă ca alta, având parte de perspective într-atât de diverse încât rar mă pot gândi la alți munți care să ofere atât de mult din punct de vedere al peisagisticii.”

Ziua 1. Cernei – Cascada Vanturatoarea

Radu, după ce s-a întovărășit cu câinele Vasile:

„Si totusi pentru a fi tabloul complet, la un moment dat dam si de doua jivine neidentificate, care l-au des cumpanit chiar si pe bravul Vasile. Trebuie spus ca totusi Vasile nu cred ca vazuse mai mult de 2 primaveri, astfel incat mai are timp sa stranga experienta. Dar dupa ce am vazut ca jivinele isi vad de treaba lor, fornaind cateodata usor nervos, si dupa ce am gasit un ciomag cu care as fi putut infrunta si balauri si cu ceva galagie ne-am facut curaj si am ocolit presupusii cerbi sau mistreti.”

Cernei-Mehedinti-CrVi-03

Cernei-Cascada-Vanturatoarea-077

Cernei-Cascada-Vanturatoarea-17_w

2 ian 2014. Cernei-Radu

Cernei-Cascada-Vanturatoarea-399_w

Cernei-Cascada-Vanturatoarea-42_w

Ziua 2. Mehedinti – Poiana Beletina – Crovul Mare

Mike:

„Ziua doi este dedicata Crovurilor, sau mai repede, doar unui prim-contact cu Crovurile. Planuiam o tura lejera, cu urcare prin Poiana Beletina si coborare prin Crovul Mare. Se pare ca si natura e de partea noastra, caci vazand ca nu ne sperie putin frig si putina umezeala, ne premiaza pentru perseverenta de a urca mai sus, mereu mai sus, si de indata ce iesim din plafonul de nori avem parte de peisaje de vis. Peste drum, culmile golase ale Cernei sunt scaldate in soare iar la picioarele noastre, Valea Cernei sta bine ascunsa sub o plapuma, numai noi stim cat de groasa, de ceata.”

pinguinii in Mehedinti

DSC_9114 DSC_9115 DSC_9116 DSC_9120 DSC_9121 DSC_9122 DSC_9123 Mehedinti-Beletina-Crovul Mare-rdu03 Mehedinti-Beletina-Crovul Mare-rdu04 Poiana Beletina prieteni

3ian-Mehedinti-Cristi-3

3ian-Mehedinti-Cristi-1 3ian-Mehedinti-Cristi-2

Ziua 3. Cernei – Inelet, Prisacina, Dobraia

Claudia:

„Și parcă n-am văzut nicicând atâta frumusețe pură ca la Biserica din Ineleț! În soarele ce se ridica de după Munții Mehedinți peisajul descria comuniunea perfectă dintre munte și om, dintre natură și om, dintre veșnicie și clipă, dintre viață și moarte. Mi-au dat lacrimile, mi-au pierit cuvintele și cred că dacă eram singură aș fi rămas acolo câteva ore: să meditez, să plâng, să înțeleg, să fiu.

La mormintele din cimitir erau cruci la un capăt și băncuțe la celălalt capăt, pentru a te reculege în tihnă – una dintre cele mai firești și mai simple atitudini umane în fața morții și a timpului din ce mi-a fost dat să văd! Și aceasta la capătul de sus al României, la capătul scărilor…”

Radu – justificarea pentru extra-traseu 🙂

„Dupa ce trecem de Inelet aleg sa nu fac pentru a patra oara bucata pana la Dobraia care pentru mine a fost aproape de fiecare data de rau augur. De doua ori am facut portiunea la Hercules Marathon, unde prima data am ajuns complet rupt, iar a doua oara desi mi-am propus sa nu se intample acelasi lucru situatia a fost identica. A treia oara a fost si mai lung, cu o glezna scrantita si cu o plimbare schiopatata prin noapte pana la Dumbrava.”

Mike:

„Cand cu gandurile mele, cand sporavaind cu Pinguinii, mereu in cautarea soarelui, drumul ni se scurge in urma si noi ne apropiem de bisericuta din Dobraia.

Colo-n zare se iveste
O clopotnita lucind
Si din culmea departata
Vezi o casa inalbind…
Asta inseamna ca tura noastra e aproape pe sfarsite, asa ca ne putem opri minute bune, aici, pe coama dealului, lasand aerul, sunetul, lumina, viata sa ne zbude prin par si suflet. Jos are sa fie iarasi frig si ceata, dar intre prieteni se trece usor si peste aceste inconveniente.”
4ian-Cernei-Radu-1 4ian-Cernei-Radu-2
4 ian-Cernei-Cristi
Em
Cernei-Inelet-Prisacina-Dobraia-60_w

Ziua 4. Mehedinti -Domogled

Mike:

„De acum, este timpul sa descopar alte poteci, umblate sau mai putin umblate, caci Cernei-Mehedinti au inca multe secrete si parca pe cat merg mai des acolo, pe atat as mai merge. Oricand, oricum si cu oricine, dar cel mai bine e in zile frumoase de toamna sau primavara, cu prietenii aproape”

Claudia:

„Acesta a fost ultimul episod din cele patru și îl termin cu reținere știind că de mâine nu mai am nimic de povestit, toate cărările pe care le-am umblat prin munții mei dragi au povestea lor pusă deoparte. Nimic de retrăit prin scris, totul de retrăit prin citit și martor mi-e blogul că atunci când intru în lista jurnalelor de munte nu mai ies cu orele… ”

Domogled-Rdu424 Domogled-Rdu446

Mehedinti-Crucea Alba-Domogled-19_w Mehedinti-Crucea Alba-Domogled-50_w